Friday 13 December 2013

dia... Aidan Salman.

Nampak sekali, macam muka kawan aku. Serius persis terutamanya bila nampak cara dia berjalan. Baru aku perasan yang muka dia ni memang agak famous dalam mana-mana stesen tv bila iklan-iklan yang dibintanginya menghiasi hari-hari kita siang dan malam. Kalau diperhatikan betul-betul, dialah model iklan Nippon Point Momento, Cadbury Dairy Milk No Left Turn, KFC, Ajinomoto 'Pesanan Emak', dan paling famous dalam Fair and Lovely 'Detik Terindah Adam dan Alya'.


2 jam jugaklah aku try google cari nama dia. Punya susah. Last-last bila dapat tahu dari komen-komen kat youtube, baru aku puas. Hahahaha... punyalah lama aku search.



Ni sedikit detail pasal dia.

Nama Penuh : Aidan Salman Abdul Mutalip
Umur : 25 tahun (so dia lahir pada 1988)
Pekerjaan: Freelancer Project Manager, model
Anak kepada: Dr. Abdul Mutalip dan Norina Marjorie 
Graduan : UiTM kat Sarawak
Hobi : Rock Climbing


Tengok muka dia, memang sempoi gila. Jalan pun ada gaya sempoi. Mungkin sebab tu lah dia kena banyak offer untuk hiasi iklan-iklan kat Malaysia ni. Anyway, iklan paling bermakna sampai semua orang tanya siapa dia ni sebenarnya adalah iklan Fair and Lovely; Detik Terindah Adam dan Alya di mana iklan ni sebenarnya adaptasi dari novel karya Damya Hannah bertajuk 'Detik Terindah'.


Bila aku search kat google tentang siapa sebenarnya pelakon iklan yang sempoi ni, aku baru tahu yang iklan sweet giler tu sebenarnya adaptasi novel. Hahahaha... punyalah tak tahu apa-apa. Baca punya baca, novel tu sweet giler macam iklan dia jugak. Siapa-siapa nak baca novel dia secara online, boleh terus ke laman Ilham Kreatif di http://ilham.karangkraf.com/fl/dh/karya-detail.aspx?idk=1897&idc=9183 atau lagi senang kalau masuk terus ke blog cik Hanna kita ni http://lifecikashacikhana.blogspot.com/2013/10/detik-terindah-by-damya-hanna.html.

sumber youtube: http://www.youtube.com/watch?v=HQZ261AaKxchttp://www.youtube.com/watch?v=HQZ261AaKxc
Bila aku perasan yang mamat ni sebenarnya model yang sama dalam iklan cat Nippon Point Momento, aku rasa nak tergelak bila nampak muka dia kat iklan ni nampak lagi muda. Macam comel jer. Hehehe...

sumber utube: http://www.youtube.com/watch?v=XPTg9AF_iYw
Apa-apapun, Aidan ni sebenarnya salah seorang calon CLEO 50 Most Eligible Bachelor 2013 yang mahukan undi anda semua. Siapa yang minat dia, rajin-rajinlah undi supaya dia menang. Hehe ^^. Anyway, aku pun doa dia menang sebab aku tengok dia ni memang ada bakat.

sumber utube: http://www.youtube.com/watch?v=F2ZqLK00rtQ
mak aiiii, seriusly dia ni memang c0mel. Sempoi giler!

6 comments:

  1. Nice entry dear �� I've been searching for his biodata since last year. Thanks for the info ��

    ReplyDelete
  2. modelling yg perempuan tu sape eh?tau tk namanya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam Farid!

      m0del dlm iklan Detik Terindah Fair and Lovely tu ke? sy pn x pernah google.. really s0rry Farid... but, kalau sy dpt inf0, sy akn inform awak... anyway, thx sbb singgah bl0g sy...

      Delete
  3. waalaikumusalam,sy dh cuba cari di google mmg tk jumpa,yep model iklan tu anggun sgt!..kalau awk jumpa citer ehh thank u! :D hakhak

    ReplyDelete
  4. Too bad ladies...dah kawrn n br jd bapa

    ReplyDelete

Assalamualaikum... tq readers !!!
Ringankan jari anda tuk komen hasil penulisan saya... muahhh ^^