Monday 12 January 2015

i am teacher to be

Assalamualaikum...

And finally, wujud entri ini selepas beberapa lama difikirkan. Oh yeahhh!!! First, syukur Alhamdulillah, segala puji bagi Allah kerana Engkau memulakan 2015 dengan pelbagai berita gembira. Terasa bagai doa yang pernah dipanjatkan sudah mula dimakbulkan oleh Allah.


06 Januari 2015 : Selasa

Sejak 11.50 malam aku fokus kat channel 393 sebab tengok Roommate Season 2. Sebab nak fokus sangat, aku abaikan je fon letak dalam bilik sambil cas. Gelak punya gelak tengok tv, rupanya meseg dah bertubi-tubi masuk kat dalam WhatsApp.


07 Januari 2015 : Rabu

Dalam kul 2 suku, aku akhirnya masuk bilik. Rasa pelik bila nampak banyak sangat notification. Bila bukak, aku dah rasa aku macam mamai je. Sebab dah masanya nak tido. Tapi bila baca semula chat geng aku kat UUM, aku rasa macam darah ni naik kat kepala.

'Wei korang. Dah blh check posting kat egraduan'

Ayat tu buat aku rasa menggigil. Macam-macam dalam otak aku.

'Nama aku ada wei. Aku lulus. Aku dapat posting kt Johor. Alhamdulillah'

Yang tu aku tak boleh blah. Automatik rasa mengantok tu hilang. Semua Johorian dapat posting kat negeri sendiri. Yang paling tak boleh percaya, SEMUA dapat posting. Ya-Allah, apa nasib aku? dapat posting ke aku? kalau dapat, kat mana? eh.. dapat ke? takutttt....

'Kit, blh check skrg'

Okey, aku dah kecut tahap dewa time ni. Otak dah mula fikir macam-macam. Dapat-tak-dapat-tak... Tak de jawapan kecuali check sendiri nama aku.

'Wei, kuota internet aku dah habis'

time ini pulak, internet dah mula slow.

'Meh cni aku tolong checkkan'

Time ni memang dah tak boleh elak rasa kecut. Menggigil.

'Kit, tahniah... ko dapat Sabah.'

Rasa macam otak berhenti berfikir. aku dapat.

'Seriusly?' soalan tu jugak aku tanya dulu. hahahaha...

'Betul la kit. Jap aku bg tengok ko bukti'

Hati mula dup dap dup dap semula. Takkan kawan aku tipu benda macam ni. Tengok jam, dah pukul 2.30 pagi. Tak de masa nak gurau pagi buta macam ni.




ok... bukti dah nyata. Memang sah!

Ya Allah, aku rasa syukur sangat kerana penantian akhirnya terjawab dengan berita gembira macam ni. Sujud syukur aku padaMu.

Dalam otak aku, aku fikir parents aku dulu. Dah pukul 2.30 pagi. Ingatkan nak bersorak tapi semua orang dah nyenyak tidur. Okey, postpone bersorak esok pagi!

And finally, start waktu tu... aku dah tak ngantok. Excited. Chat dengan coursemate yang lain pun sambil tersenyum bahagia. Dalam otak ni, 'Kit, tido. Esok pagi nak kena bangun. Jangan subuh gajah lagi!'

Opsss...!!! ^^



0ne step cl0ser,

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhmP588csCO-ZsQIstGy1Bo56791D7-t7_D2gPDsSeB783yFZn7-0MLXA7VK_B9N28B_pQJv4Fgugt2OxV2U2pMa7rMfjWREYpLZen06w66s32dmStLnyMM_vL3JyZBOBKpgtAGK2DGO4H3/s1600/http---signatures.mylivesignature.com-54492-146-BAA0273522C1CA17D167054D7E45EA48.png


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum... tq readers !!!
Ringankan jari anda tuk komen hasil penulisan saya... muahhh ^^