Monday 5 May 2014

Be Careful With My Heart season II !

Assalamualaikum ^,^

Wahhh... tajuk sudah daebak! hehe^^ actually, entry ni bukan nak cerita pasal pakwe a.k.a buah hati but nak cerita pasal satu drama Filipina yang baru je tamat bulan lepas, Be Careful With My Heart.


Ni 1st drama Filipina yang aku nampak dari episod 1 sampai ke last.. hahahaha.. punya fanatik gila sampai setiap kul 3 memang kena ada depan TV. Hehhee...

Citer ni sweet and setiap hari ada isu yang dia timbulkan. That's why aku akan tertunggu-tunggu setiap episod sebab setiap episod akan wat aku terbayang-bayang macam mana kalau aku pegang watak Maya Dela Rosa yang sangat sporting and gila-gila sampai semua orang kat sekeliling akan terkesan dengan kehadirannya. Seronok dan aku suka cerita sempoi macam ni! Tak berat dengan masalah and mesejnya sampai dengan mudah.

Dua hari lepas, aku terbuka utube setelah sekian kalinya tak buka benda alah tu. Entah macam mana boleh termasuk kat Be Careful With My Heart. Punya teruja bila dapat tahu citer ni ada sambungan lagi but Malaysia tak publish tak tv (actually dah tau awal2... hahaha.. saja poyo)

satu malam tak tidur sebab tengok Maya Dela Rosa and Richard Lim. Oh mennnn... so sweet kot! Lagi excited bila dapat tahu yang Maya ni dah pregnant! Oh, ni serius daebak!


Untuk sambungan iter ni, Maya pregnant. Mak Richard tak sayangkan Maya sebab dia jeles kat Maya yang dapat perhatian dari Richard, Abby and others. but, tak la lama sangat dia jeles. then, nenek Maya meninggal but ayah Maya muncul semula. Untuk Niknik a.k.a Nikki, dia masuk kolej. Sekolej pulak dengan Niccolo and abang dia. dia jadi junior and jumpa Niccolo time orientasi. Kat situ hubungan diorang makin akrab and cinta makin berputik but masing-masing ego. Still macam dulu jugak. still suka gaduh and tak nak kalah. ahahaha... comel je. But, diorang bersatu jugak akhirnya... yihaaa...

actually, aku admire kat Niccolo ni... comel kan.. ahaha... and niknik ni pun comel. s0, memang ngam la diorang ni

sumber: youtube


Sebab aku minat diorang berdua ni, s0 cerita pasal diorang 2 ni panjang sikit la.. hehehe... dalam citer ni, diorang ada berlakon teater... kat sini diorang makin akrab. 



yang ni c0mel....

Selain tu, diorang ni jadi makin akrab jugak time pergi camping. But, kat sini muncul sorang lelaki suka Niknik. Ni yang wat Nicolo jadi makin tergugat. hehehe.. suka nampak dia jelesss!!!

sumber: Youtube

sumber: Youtube


Lastly, diorang bersatu jugak, yihaaa... i like!



But, bila searh kat google, nampak macam Niknik ni sebenarnya couple dengan abang dia, Luke kat luar drama.. yang tu tak dapat confirm la sebab aku sendiri tak pasti.. hehehe... but, diorang diiktiraf sebagai top 5 best team couple 2013 kat Filipina.



Habis cerita pasal yang comel-comel. Sekarang nak fokus pada yang sweet-sweet. hahaha.. actually, hero citer ni, Richard Lim sebenarnya bernama Richard jugak, but nama penuh dia Richard Yap. Sebab aku nampak dia berlakon hebat sangat sebab berjaya jadi seorang yang tegas but sweet, aku search detail dia.. yohaaa... keje aku nak search je kan..




Nama penuh dia Richard Edison Yap atau lebih femes dengan nama Papa Chen or Sir Chief (nama tu wujud lepas dia berlakon pegang watak tu). Selain berlakon, dia ni businessman jugak. Tak hairan bila nampak dia ni macam korporat jugaklah. Apa yang aku nak sampaikan sebenarnya adalah tarikh lahir dia.

18 Mei 1967.... sama kot dengan aku!!!! ahahahahaha... ^^ nak poyo sikit ni. Patutlah perangai dia macam aku, rupanya kami lahir kembar berlainan tahun.. ahhahaa


Back to cerita asal, aku rasa rugi kot sapa-sapa yang dah tengok citer ni kat tv3 tak pergi seach kat youtube pasal citer ni. but, nak tengok benda tu, ada yang videonya pendek-pendek je. But, okey la. Janji boleh faham. hehehe... and sesiapa yang merindui Maya dan Richard, video ni akan wat anda tersenyum suka and mengidam-idamkan suami se-sweet macam Richard ni.

sweet right??? and i jeles!!! -_- 



Apa-apapun, peminat tegar drama Filipina boleh terus tonton drama hebat negara tu kat tv3 pukul 3... sekarang 'Temptation of Wife' on the way nak ke klimaks... cerita ni best gak sebab banyak suspen...


Akhir kata, tengoklah citer ni sebab best! hahahhaa ^^

lot of love,

4 comments:

  1. Kit.... d mn tgok smbgn crta ni... hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. d utube kak... klu kak tini click tu link utube aq bg d ats tu, blh dpt tu dr tepi2 vdeo sbb ctu ada lg kn byk2 vdeo... tp part by part jgak tu... mau bbrp mlm jgak la bru hbis tgk.. hahaha...

      Delete
  2. awak tau x kat mana bley download full episod BCWMH season 1 ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala.. xtau la dear... sy pn tgk cri2 yg season 1 pny tu... nnt da jmp, sy inform ye.. ^^

      Delete

Assalamualaikum... tq readers !!!
Ringankan jari anda tuk komen hasil penulisan saya... muahhh ^^